A
Affaldshåndtering – se her hvor skal afflad afleveres byggeaffald må ikke lægges ved storskrald og du skal selv sørge for at få det fjernet.
Akut skade – se her
Altanværn – vedligeholdelse af træværk – se her
B
Barnevogne – må ikke stå i indgangspartierne, men hører til i kælderen.
Basketball – kom ned og dunk.
Beboerlokalet – se her
Bordtennisrummet – se her
Busser og tog – se de aktuelle køreplaner for bus og tog på rejeseplanen – her
Beboerrepræsentationen – se her
Billard
Batterier – lægges i affaldssbeholder i en af de 3 affaldsstationer.
Byggeaffald – må ikke lægges ved storskrald og du skal selv sørge for at få det fjernet.
C
Cykler – placeres enten i stativerne rundt omkring i bebyggelsen eller i kælderen.
D
E
Ny grund- og ejendomsværdi – se her
E-mail adresse – vil du have en ditnavn@mikkelborgpark.dk adresse ifm din nuværende adresse skal du henvende dig til Kim Torrild – tlf. 40510556.
Ejerforeningen – bestyrelsen kan findes her
Emhætte filter – køb kan findes her
F
Festlokale – se her
Fitness – se her
Flaske- og aviscontainer – findes 3 steder i bebyggelsen se placering her – og der må ikke stilles andet affald her.
Fællesantenneanlæg – har vi ikke i bebyggelsen. Du skal selv rette henvendelse til udbyderne, fx TDC eller Yousee eller fasttvnet eller Telia eller andre udbyder.
G
Ny grund- og ejendomsværdi – se her
Græsslåning – foretages én gang ugentligt i sæsonen af bebyggelsens funktionærer.
Grill – Gasgrill er tilladt på altaner, terrasser og græsplæner, se dog lige her. Trækulsgrill må kun benyttes på græsplænerne. Husk altid at tage hensyn til de omkringboende.
Glas- og Kummeskader – dækkes af egen forsikring.
Glasskader – er dækket af ejendommens forsikring. Du skal sende en beskrivelse af skaden sammen med et/flere fotografier til Ejerforeningens viceværter – E-mail: ejendomskontoret@mikkelborgpark.dk – der derefter foretager anmeldelse mv.
H
Husorden – se fx hvor sent du må bore – se her
Regler for handicapparkering i Mikkelborg Park– se her
Haveudvalg – se her
Hobbyrum – se her
Hækkeklipning – foretages udvendigt 1 gange om året af Entreprenør. Indvendig klipning skal beboeren selv sørge for.
Haveaffald – lægges i containeren ved den sydlige indgang til bebyggelsen (Kastaniealleen) fra Strandvejen. Se placering her
Håndværkere – se dem her
I
Internet – du skal selv rette henvendelse til udbyderne, fx TDC eller Yousee eller fasttvnet eller Telia.
Indbrud – bør du selvfølgelig melde til politi og dit forsikringsselskab, men giv også lige Ejerforeningen besked.
Indbrudssikring – referat fra et temamøde i maj 2014 kan du se her
Indbrudssikring – se hjemmesiden fra Lindrucker her
J
Juletræer – uden fod vel at mærke – lægges i containeren ved Strandvejen for enden af Kastaniealleen. Se palcering her
K
Kælderrum – findes til hver lejlighed. Desuden findes omkring 50 kælderrum i forskellig størrelse, der kan lejes ved henvendelse til Ejerforeningens formand. Der er sjældent nogen ledige, men man kan blive skrevet op.
Prisesr på leje af ekstra kælderrrum se her
Kældergangene – Rengøring af kælder uføres 4 x årligt.
Køkkenaffald – skal pakkes forsvarligt i lukket plastemballage inden det smides i affaldsskakterne af hensyn til hygiejnen samt lugtgener i kælderen.
Kassetræer – klippes af Entreprenør Michael Andreasen Landskabspleje.
Kumme- dækkes af egen forsikring.
L
Lejerforeningen – se Beboerrepræsentationen.
Legepladsen – er placeret syd for bebyggelsen ved Kokkedalskoven – se her
M
Markiser – se lige her
Vejledning for maling af træværk på altan/terrasse se – her
Malerarbejde – udvendigt malerarbejde (gråt og hvidt) udføres i Ejerforeningens regi via fællesomkostningerne – senest er det udført i 2006. Vil du selv udføre reparationsarbejder så se lige her.
Maling med rabat – se her
Motionsrummet – se her
Murværk med misfarvning – se her
N
Navneskilte – til postkasse og ved hoveddør – skal bestilles hos vieværterne skriv mail :
ejendomskontoret@mikkelborgpark.dk
Som ejer skal du selv betale for dem. Navneskilte koster ca. 500 kr. Beløbet bliver trukket sammen med fællesomkostningerne.
Nøgler – behøver du ekstra nøgler eller låse bestilles disse hos viceværterne – mod betaling.
O
Ordensreglement – se husorden
P
Pap – lægges i papcontainerne i en af de 3 affalds stationer Se palcering her.
Plaskeværn
Paraboler – er ikke tilladt i bebyggelsen.
Parkudvalg – se her
Q
R
Rabatter – se her
Referater fra Ejerforeningen – se dem her
Referater fra Beboerrepræsentationen – se dem her
Rensing af afløb se vejledning her
S
Storskrald – se her – byggeaffald må ikke lægges ved storskrald og du skal selv sørge for at få det fjernet.
Sækkevogne – er til fri rådighed for beboere. De findes i et rum mellem opgang 13 og 14 – gå efter skiltet som du kan se her. Husk at stille dem tilbage efter brug.
Statisk beregninger se her
T
TV – du skal selv rette henvendelse til udbyderne, fx TDC eller Yousee eller fasttvnet eller Telia.
Telefon – du skal selv rette henvendelse til udbyderne, fx TDC eller Yousee eller fasttvnet eller Telia.
Trappevask – foretages ugentligt – normalt hver torsdag for MP 16-31 og hver fredag for MP 1-15 – se planenerne her.
Tyvrisikring – gode råd fra møde med Botryg den 5. februar 2020 her
U
Udvendigt malerarbejde – (gråt og hvidt) udføres i Ejerforeningens regi via fællesomkostningerne – senest er det udført i 2006.
V/W
Ventilatorer – i affaldsskakterne må ikke slukkes af hensyn til lugtgener og hygiejne
Viceværter – har ingen fast kontortid, men kontaktes via telefon eller E-mail – se her
Vicevært – for lejerne – se her
Værksted – se her
Vinduespudsning – af opgangspartier foretages hvert kvartal.
Vaskeri – findes i kælderen ud for opgang 15 – kort til maskinerne fås ved henvendelse til varmemesteren (ejerne) eller Bloch Adm. (lejerne).
Vaskeriet – har åbent fra kl. 7 til 22.
Vaskeripriser –
Prisen for brug af vaskeriet stiger den 25. maj 2022 grundet de højere El-priser.
Priser ændres fra/til.
Vaskemaskiner ændres fra 20 kr. til 30 kr. pr. vask.
Tørretumblere ændres fra 6 kr. til 10 kr. for 15 min.
Varmerullen ændres fra 6 kr. til 10 kr. for 15 min.
Varmen – Styres automatisk og vil tænde for varmen hvis ude temperaturen er under 18 grader i 3 dage.
Varmemåling (måleraflæsning) – foregår automatisk én gang om året
Varmeåret – går fra 1. juni til 31. maj
Vandskader – se her
Vedtægter – for Ejerforeningen – se her
Vedtægter – for Beboerrepræsentationens – se her
X / Y / Z
Æ / Ø / Å